5/17/2013

SEOUL Soul Food ~highly recommended places to eat~



I definitely return again all these places which I listed on this page ! Taste's very good☆


ここに載せた所は全部またリピートしたい!美味しかったなぁ~♡





Kangangkejang

イギョンジャカンジャンケジャン(이경자간장게장)


Here is a specialty shop for raw crabs marinated in soy sauce.  It located at  Gangnam area, near Lotte world. The closest station is Jamsil station.  

We ordered big size 2 crabs.  It was amazingly delicious mix crab paste and rice in the shell. Thickness of soy sauce is perfect. This food is only in Korea, so must try and enjoy it !!

      


江南エリアに泊まるならオススメのカンジャンケジャンやさん。最寄り駅はロッテワールドがある蚕室。免税店に行った後に行くとちょうどいいかも。

このあたりは街もゆったりしていて明洞あたりとはまた違った雰囲気だ。池の周りをジョギングしたり散歩したりする人が目に付く。

写真のカンジャンケジャンは大サイズの二人前。甲羅にご飯を入れて蟹味噌と混ぜて食べたら、思わず幸せ~♡♡と顔がほころぶ美味しさ。蟹を漬けてある醤油の濃さもちょうどいい。

店もまるで新築のご自宅に上がらせてもらったような、キレイでアットホームなところ。オーナー家族もとても親切で、帰り道ロッテワールドまでの行き方がわからなくて聞いたら、途中まで送ってくれた。石村駅が最寄り駅とするガイドブックもあるけど、蚕室の方が体感的にずっと近かった。








Samceong-dong Sujebi

三清洞スジェビ (삼청동수제비) 


Sujebi is  a flour dumplings boiled soup based vegetable and sardine. As may be expected of  a  long established restaurant ,  I was addicted to chewy texture , soft and tender taste. 

Another recommendable menu is a potato jeon (pan cake). This is good for branch in Samceong- dong.



スジェビはイワシや魚介、野菜をふんだんに使った体に優しいすいとんだ。ここのスジェビはさすが老舗の人気店だけあって、すいとんのモチモチとした歯応えがたまらない。

隠れた看板メニュー、ジャガイモのチヂミを頼めば、ちょうどいい朝食になる。











HOTTEOK at Samceong-dong 

行列のできるホットック


It's located near select shop 103 at Samceong-dong.  Though you might be alarmed to see long queue, it is worth while  waiting to buy !! They sells two kinds hotteok , vegetables and honey.

Vegetable one is full of filling inside and the outside is crunchy and delicious.  



三清洞を散歩中に見つけた行列のできるホットックのお店。場所はセレクトショップの103の近く。

あまりに行列がすごくて諦めていったんは素通りしたけど、食いしん坊センサーがこのまま食べずに帰っていいのか?!と反応し続けるから、引き返して並んだ。

これが大当たり!行列も思いのほかすぐ進み、15分くらいでGETできた。蜂蜜味と野菜の2種類がある。

私たちは野菜を選択。中にはぎっしりチャプチェや細かく刻まれた野菜が入っていて、まわりの生地も揚げたてでサクサク!これは並んでも食べる価値あり!!









Bibimpap and Moong dal Jeon at Gwangjiang market 

広蔵市場のビピンパと緑豆チヂミ


If you want to eat fresh vegetable , Gwanjiang market is a best place.   We ate wheat rice mixed with seasoned vegetables at plate No.A37 . Taste of vege is so strong ! 

Moong dal Jeon is also yummy. There are some joen stand using fresh moong dal.



ウォンジョンサルポリパッは市場内のA37の看板を目印にするとすぐ見つかる。麦ごはんの野菜たっぷりのビピンパだ。日本では見たことのない種類の野菜がごはんの上にてんこ盛り。色も鮮やかで、歯応えもあるし、野菜の味が濃い。500円くらいでこれが食べられるなんて、会社の近くにあれば毎日ランチに通ってそう。

 市場内にはチヂミを出す屋台もいくつかある。作り置きではなく、揚げたてを客に出している店をよく見て選ぶと間違いない。日本で食べるチヂミとは生地が違って、緑豆をその場ですり潰したものを使う。豆のおいしさが口一杯にひろがる。小麦粉よりヘルシーだし、緑豆大好き!





Steamed Angler fish with cayenne pepper sauce at Busan Agwi jjim .

Enjoying spicy and tasty at the same time, I couldn't help drinking Makgoli..... It's go with Korean alcohol. 


元祖釜山アグ(チプ)

 新沙駅から歩いて3分くらいのところにある海鮮通り。アンコウを蒸したアグチムを食べてみたくて、この通りに軒を連ねる海鮮料理屋のうち一番ローカルの人で賑わっていた元祖釜山アグ(チプ)に決める。

もう10時近いのに、ほぼ満席。見た目は真っ赤で激辛!!って感じだけど、魚と唐辛子のうまみが相まって箸が進む、程よい辛さ。

できたての時は熱さもあって辛く感じたけど、冷めてくると辛さは収まり魚のうまみがより前面に出てくる。辛いのが苦手な人でも食べやすいと思う。癖になる味。

女性二人なら、アグチムと海苔ごはんだけでお腹いっぱいになるだろう。マッコリも飲んで2千円もあれば、大満足の夕食だ。





Choson Farogui

チョソンファロクイ(조선화로구이)



It is tasty restaurant for grilled beef with special sauce at Hongik University. I feel hungry whenever I see this photo.

弘大の記事でも登場した、韓牛焼肉のおいしい店。たれに漬け込んだカルビの味を思い出すと、今でも急激にお腹が減る。


Micoco

No comments: