5/25/2013

MO-AN 茂庵 & Nao coffee 直珈琲~ KYOTO Cafe ~







Since I got to know MO-AN from Banana Yoshimoto's Twitter, I had eager to go there. 

 MO-AN is located on the top of Yoshida -mountain near Ginkaku-ji and the Road of Philosophy. It takes 15 min walk from "Ginkaku-ji road" bus stop station.

It was first built as a tea ceremony room in Taisho era (around 1920) by Shigejiro Tanigawa , a successful business person.

On the way to MO-AN, older architectural styles has still remained in good condition from 100 years ago.



よしもとばななのTwitterで見てから、ずっと気になっていた茂庵へ行ってきた。もとは大正時代に谷川茂次郎という実業家が建てた茶室兼食堂で、市の文化財にも登録されている。

 吉田山の山頂にあるというので、雨の中山登りか~と怖じ気づいていたけど、銀閣寺道のバス停から15分くらいで着いた。登りも道がきちんと整備されていて、ちょっとした坂道と階段を上るくらいだ。

町中からわずかに離れただけでちゃんと山の中にいる雰囲気を味わうことができる。それが茂庵が特別である所以だと着いてみて分かった。

 道中には大正時代に建てられた住居が綺麗に残っていたり、振り返ると京都市内が見渡せたりと、茂庵までのコース自体が散歩気分で楽しめる。






                      



 The view from MO-AN. Unfortunately it was rain.

茂庵からの眺め。雨でもきれいに御所や糺の森が見えた。



Here is an another coffee shop " Nao coffee" near Kiyamachi , the center of Kyoto city.

The owner has good sense , I love this simple and minimum style . The taste of coffee is of course good.


友人の知り合いが営む直珈琲。場所は木屋町の細い路地にある。わかりにくくて迷った~!

カウンター席だけのすごく小さな店だけど、店主のこだわりがぎゅっと詰まっている。必要なもの以外は究極に削ぎ落とされた潔い店内。京都の街にしっくりなじんでいる。

丁寧に淹れられた珈琲を片手に読書を楽しむ人、店主との会話を楽しみに来る人。

常連はそれぞれ一日の中でここで過ごす時間を持つことで、この空間の力を借りて自分の考えをゆっくり咀嚼したり、流れていく時間にいったん休止符をうってふぅ~っと肩の力を抜いたりしている様子。

通える人がうらやましい~!



I bought local magazine "Meets" and Photo book "Beautiful Women in Kyoto".

帰りの新幹線で読む用に買った大好きなMeetsと、大学時代に通っていたほんやら洞のオーナー甲斐さんの写真集「Beautiful Women in Kyoto」。大満足の内容。


Micoco

No comments: